İstanbul Üniversitesi, Hukuk Fakültesinde öğrenci olduğum sıralar, ‘Avrupa’ya öğrenci gönderilecektir’ diye duvarda bir ilan gördüm. Allah Allah! Dedim. Ülke yıkık dökük her yer virane… Lozan yeni imzalanmış. Bu durumda Avrupa’ya talebe… Lüks gibi gelen bir şey. Ama bir şansımı denemek istedim. 150 kişi içinden 11 kişi seçilmişiz. Atatürk benim ismimin yanına Berlin Üniversitesine gitsin diye yazmış… Vakit geldi. Sirkeci Garındayım ama kafam çok karışık. Gitsem mi kalsam mı? Beni orada unuturlar mı? Para yollarlar mı? Tam gitmemeye karar verdiğim, geri döndüğüm sırada bir posta müvezzii ismimi çağırdı. -Mahmut Sadi… Mahmut Sadi!.. Bir telgrafın var. Telgrafı açtım aynen şunları yazıyordu: “Sizleri bir kıvılcım olarak yolluyorum; alevler olarak geri dönmelisiniz. İmza; Mustafa Kemal” Telgrafı okuyunca düşündüm. 1923’te o kadar kişinin arasında on bir öğrencinin nerde ne zaman, ne hissettiğini sezebilen, ona göre telgraf çeken bir liderin önderliğinde bu ülke için can verilmez mi? Çok başarılı oldum. Ülkeme alev olarak döndüm. Önce İstanbul Üniversitesi Genel ve Beşeri Fizyoloji Enstitüsünü kurdum. Kürsü Başkanı oldum. Daha sonra ülkemin başbakanlığını yaptım. Ben sadece iki satırlık bir telgrafın yarattığı bilim adamı Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak’ım.

handkeep:

hadesinoglu:

garfieldinturuncutuyleri:

sonsuzlugunfiskiyesi:

sosislipuding:

oructutanateistkiz:

sibercocuk:

her zaman rb lerim ben bunu

Tüylerim diken diken oldu amk.

Rebloglamaktan bıkmadığım..

çok seviyorum ben ya

Yemin ederim titredim

HELEL OLSUN DAHA NE DENİR Kİ!

ibretlik  gencler

otisakaman:

Bana dua edenin duasını kabul ederim.” (Bakara Suresi, Ayet: 186)

neistiyorumben:

Video link:http://www.youtube.com/watch?v=tBbSryokbkY

dizi adı:Sleeper cell

gecebileyarisinibekler:

İSLAMI ÖYLE GÜZEL YAŞA Kİ

SENİ ÖLDÜRMEYE GELEN

SEN DE HAYAT BULSUN…

uyku-gereksiz:

Ya Finn…

uyku-gereksiz:

Söylenmesi gerekenler bu kadar.

”…bir son.

Küçükken karınca yavaş gidiyor diye alıp onu gideceği yöne doğru taşırdım öyle de iyi bi insanım.

bayansanall:

birtamdeli:

Ben de lan. Şimd bu 2 satte gidemez ben götiriyim diyodum.

Ama aldigim yere geri donerdi o zaman da öldürürdüm bosa beni yordu diye afshsjs